Co zrobić, by zachęcić do czytania? By pobudzić wyobraźnię, a jednocześnie utrwalić materiał? Jak sprawić, by uczeń w XXI wieku czytał i to lektury?
Na to pytanie znalazły odpowiedź nasze nauczycieli języka polskiego oraz edukacji wczesnoszkolnej – otóż zaproponowały one uczniom projekty, dzięki którym czytanie jest łatwiejsze i przyjemniejsze, bo czy nie lepiej czytać „Akademię Pana Kleksa”, wyobrażając sobie jej wygląd, a może łatwiej przebrnąć przez „Narnię” czy szereg legend, tworząc własną książkę…
Przykłady naszych projektów:
1. Parasol dla Kubusia Puchatka (wykonanie według instrukcji parasola po przeczytaniu fragmentów książki)
2. Upamiętnienie zmarłych (nawiązanie do „Dziewczynka z parku”)
3. W poszukiwaniu prawdy („Detektyw Pozytywka i Zagadka Dziewiąta” – poszukiwanie rozwiązań trudnych problemów, alternatywne sposoby spędzania czasu)
4. Tworzenie makiety „Tajemniczego ogrodu” oraz „Akademii Pana Kleksa”
5. Nasze wynalazki (tworzenie wynalazków – nawiązanie do przygód bohaterów książki „Felix, Net i Nika)
6. Lapbooki dotyczące „Narnii”
7. Wykonywanie swojej książki (na podstawie legend) albo figurki 3D