DZIEŃ PIERWSZY PONIEDZIAŁEK

W dniach od 15-19 kwietnia 2013r. po kolejną przygodę z Comeniusem wyruszyło 5 ucz. gimnazjum: Marysia Owczarek, Ola Pacuła, Sylwia Stybak, Paulina Polanek, Dawid Markowski wraz z nauczycielkami p. Agatą Kogut, p.Renatą Pękalą, p.Małgorzatą Fonderską.

Dnia 15 kwietnia 2013 roku nadszedł upragniony czas podróży do Crest w słonecznej Francji . O godzinie 12 w południe całą grupą spotkaliśmy się na lotnisku w Balicach. Przed wylotem do Frankfurtu mieliśmy około dwie godziny czasu, więc spokojnie odprawiliśmy swoje bagaże i razem czekaliśmy na wylot. Około 14:30 wsiedliśmy do autobusu i podjechaliśmy pod samolot, którym mieliśmy lecieć. Moim marzeniem był lot samolotem i nareszcie mogło się to spełnić! Byłem bardzo szczęśliwy, że mogłem podziwiać chmury z bliska. Podróż przebiegła szybko i szczęśliwie wylądowaliśmy w Niemczech. Niestety, samolot z Frankfurtu do Lyonu spóźnił się o 20 minut. Około godziny 18:30 byliśmy na lotnisku w Lyonie. Szybko odebraliśmy bagaże i poszliśmy na stację pociągu TGV. Fajnym uczuciem było podróżowanie takim ekspresowym pociągiem i podziwianie widoków znajdujących się za oknem. Po czterdziestu minutach dotarliśmy do niewielkiej miejscowości o nazwie Valence Ville i ponownie przesiedliśmy się ,tym razem do pociągu osobowego do Crest. Na miejsce dotarliśmy o godz. 21,15. Na dworcu czekali na nas koledzy i koleżanki z Francji. Ten dzień był dla nas wszystkich bardzo wyczerpujący i gdy tylko dojechaliśmy do domów, wszyscy poszliśmy spać.

Bardzo się cieszę, że mogłem pojechać i zwiedzić ten wspaniały kraj, poznać jego kulturę i tradycje. Jestem z tego bardzo zadowolony i myślę, że w przyszłości może jeszcze raz odwiedzę Francję.